… a ten můj

Můj příběh

V 17 jsem měla vážnou dopravní nehodu, kdy jsme s kamarády udělali pár kotoulů v autě. Auto bylo na odpis, ale naštěstí nikdo nepřišel o život. Já skončila se zlomenou klíční kostí, otřesem mozku a pohmožděnou krční páteří a traumatem. Sednout do auta bylo pro mne utrpením. Proto jsem si hned, jak to bylo možné, udělala řidičák. Jenže po řidičáku jsem 10 let neřídila (odjela jsem do Anglie a řídit na druhé straně byl děs!), takže hrůza ze sezení za volantem se mi vrátila. Když partner ztratil práci, já byla na částečném úvazku a musela okamžitě zpět do práce na celý úvazek do jiné pozice, znamenalo to řídit. Ty hrozné panické stavy, kdy mi bylo špatně, letěla jsem několikrát na záchod, třes rukou, polévání horka a promočení potem, byly hrozné. Postupným naučením se trasy do práce, kdy řídil partner, řízením v autě s partnerem a nakonec jízda samotné bez partnera mi pomohly vypořádat se s mou fobií. Jak jsem byla na sebe pyšná! Ano, sice po prvním pracovním výjezdu jsem si urvala zpětné zrcátko, ale to mě už neodradilo 😊 Z auta a z provozu na silnici mám stále respekt a občas úzkost zažívám (obzvlášť při cestách z ČR do Anglie i jako spolujezdec), ale nevyhýbám se jim. Raději jezdím, kde to znám, a nepodstupuji dlouhé trasy, ale zvládám tolik, kolik momentálně potřebuji. A o tom to je (i v KBT)!

Co jsem si neuvědomila, když jsem znovu začala řídit bylo, že používám zásady kognitivně behaviorální terapie (KBT). Ke KBT jsem se dostala právě po návratu do práce při hledání nového zaměstnání. Měla jsem štěstí, že jsem měla v Anglii vystudovaného bakaláře psychologie a pedagogiky a zrovna v tom období tří let nabírali přes  tři tisíce nových poradců a terapeutů do zdravotnictví. Jsem ráda, že jsem ho právě v Anglii mohla vystudovat pod vedením kapacit v oboru jako Dr. P. Farrand, Prof. D. Richards. a Prof. K. Lovell. Během studia i po něm jsem pracovala pro britské zdravotnictví NHS v psychoterapeutickém týmu, kde jsem se naučila efektivně pracovat s jednotlivci i skupinami, v klinikách i telefonicky.

Vystudovala jsem jako vysokoškolsky certifikovaný psychologický poradce specializovaný na KBT. Spolu s KBT jsem se zajímám o používání Mindfuless (česky všímavost), zaměřené na tady a teď. Je to dobrý nástroj k ukotvení pozornosti, jelikož psychické problémy někdy začínají/se prohlubují tím, že se příliš věnujeme minulosti nebo budoucnosti a trávíme hodně času “v hlavě”.

google6b7635849d249a42 google6b7635849d249a42.html